مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 15:452022-11-05پزشكي

عاملی که مواد مغذی گیاهان را تهدید می کند


سال هاست که دانشمندان افزایش فتوسنتز را به عنوان یکی از اثرات مفید احتمالی افزایش سطوح دی اکسید کربن اتمسفر در نظر می گیرند و از آنجایی که گیاهان از دی اکسید کربن برای فتوسنتز استفاده می کنند، تصور می شود سطوح بالاتر این گاز منجر به تولید گیاهان بیشتر خواهد شد.

به نقل از ارث، نتایج یک تحقیق جدید به رهبری موسسه علوم گیاهی در مونپلیه فرانسه(IPSiM) نشان داد این اثر ممکن است کمتر از حد انتظار باشد زیرا افزایش سطح دی اکسید کربن می تواند گیاهان را برای به دست آوردن مواد معدنی لازم جهت رشد و تامین غذای مغذی با مشکل مواجه کند.

آلن گوژون، مدیر تحقیقات در موسسه ملی تحقیقات کشاورزی، غذا و محیط زیست فرانسه، در این خصوص توضیح داد: تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد سطوح دی اکسید کربن مورد انتظار در پایان قرن بیست و یکم منجر به غلظت کمتر نیتروژن در بیشتر گیاهان می شود که این موضوع عمدتا بر محتوای پروتیین موجود در محصولات گیاهی تاثیر می گذارد.

بسیار مهم است که بدانیم چرا رشد گیاهان با دی اکسید کربن بالا چنین تاثیر منفی بر محتوای پروتیین بیشتر محصولات غذایی دارد.

اگرچه گیاهان از فتوسنتز برای ترکیب دی اکسید کربن در قندهایی استفاده می کنند که انرژی خود را از آن به دست می آورند اما این فرآیند، مواد معدنی کلیدی مورد نیاز برای رشد مانند ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاملی که مواد مغذی گیاهان را تهدید می کند

عاملی که مواد مغذی گیاهان را تهدید می کند