مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 14:152022-11-05پزشكي

نیکتوفوبیا چیست؟


ترس از تاریکی در دوران رشد کودکان طبیعی است، اگر بزرگ سال هستید و هنوز ترس از تاریکی دارید، شاید به نیکتوفوبیا مبتلا باشید، - البته نگرانی زمانی فوبیا در نظر گرفته می شود که در فعالیت های روزمره فرد اختلال ایجاد کند.

علی درخشان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر ترس از تاریکی باعث می شود فعالیت هایتان را محدود کرده، از حضور در موقعیت های خاص خودداری کنید و به دلیل نبودن نور اضطراب بگیرید، شاید دچار نیکتوفوبیا باشید.

وی ادامه داد: دانشمندان دریافته اند که تاریکی نوعی پاسخ وحشت زا در مغز ایجاد می کند که باعث می شود ماده ای شیمیایی آزاد شده که باعث می شود فرد بیشتر از حالت عادی احساس اضطراب کند، برخی افراد می توانند آن را آرام کنند، اما برخی دیگر قادر به این کار نیستند و بزرگش می کنند و در نتیجه ترس شدیدی به آن ها دست می دهد.

علل ترس از تاریکی؛ تغییرات مغزی تا احساس ناامنی درخشان عنوان کرد: علاوه بر تغییرات مغز که در غیاب نور رخ می دهد و باعث افزایش اضطراب می شود، ترس از تاریکی ممکن است با ترس از خشونت یا حمله مهاجمان احتمالی ارتباط داشته باشد، یعنی چون فرد در تاریکی جایی را نمی بیند، تهدیدهایی احتمالی را تصور می کند که ممکن است در تاریکی پنهان شده باشند، بنابراین مهم ترین علت ترس از تاریکی به خود آن مربوط نیست، بلکه به خاطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیکتوفوبیا چیست؟

نیکتوفوبیا چیست؟