مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 13:202022-11-05اجتماعي

تالاب «حله» بوشهر در گیر و دار اختلافات است


معاون پایش محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: خشکسالی های اخیر و تامین نشدن حقآبه، باعث شده تا تالاب «حله» در این استان فقط در فصل بارندگی آبگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا فقیه معاون پایش محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال های اخیر حله به عنوان تنها تالاب آب شیرین استان بوشهر براثر خشکسالی و نرسیدن آب کافی پس از رها سازی از سد رییسعلی دلواری، تنها در فصل های پاییز و زمستان آبگیری و از خرداد تا آبان ماه خشک می شود.

معاون پایش محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در بارندگی 2 روز گذشته این تالاب آبگیری شده و در زمان حاضر وضعیت و ذرت می کنند که سبب می شود این حقآبه چنان که باید تامین نشود.

فقیه اعلام داشت: نقطه اختلاف حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه ای بر سر تامین حقآبه تالاب حله در این است که ما معتقدیم آبی که به تالاب می رسد محاسبه شود، اما آب منطقه ای آب رها شده را محاسبه می کند که در مسیر، صرف کشاورزی و باغداری می شود.

وی با اشاره به اینکه مکاتبه ها بسیاری در این زمینه از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر انجام شده است، تصریح کرد: دستگاه های آب منطقه ای و جهاد کشاورزی این استان باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب «حله» بوشهر در گیر و دار اختلافات است

تالاب «حله» بوشهر در گیر و دار اختلافات است