مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 13:202022-11-05اقتصادي

ضرورت به روز رسانی شرایط انعقاد قراردادهای تجارت بین المللی


با توجه به سرعت در تغییر و تحولات در تجارت بین المللی و همچنین شرایط تحریمی که کشورمان در آن قراردارد، باید شرایط انعقاد قراردادهای تجارت بین المللی به روز رسانی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس غلامحسین شافعی امروز در همایش ملی نقش و اهمیت قراردادهای تجاری در بازرگانی بین المللی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که تغییر و تحولات در تجارت بین المللی بسیار سریع است اگر قراردادهای بین المللی به روز آوری نشود حتما در روند حرکت تجار و بازرگانان مشکلاتی را ایجاد می کند.

  رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ایران در منطقه ای قرار گرفته است که تجارت ما با بسیاری از کشورها با ریسک پذیری بالایی مواجه است و حضور تجار غیرحرفه ای در منطقه، هم از ایران و هم از کشورهای منطقه کم نیست و حضور تجار غیرحرفه ای و عدم توجه به مفاد حقوقی و قانونی قراردادها لطمات و خسارات زیادی را بر تجارت دو طرف وارد می کند که این مساله در شرایط فعلی باید مورد توجه قرار گیرد.

  شافعی با بیان اینکه موضوع اهمیت قراردادهای بین المللی دقیقا با رشد و توسعه مناسب و در مسیر سازنده روابط اقتصادی کشورها کاملا تناسب دارد و کاملا هم وزن است، بیان داشت: بنابراین اگر این مساله در شرایط جدیدی که این تحولات، سریع است توجه نشود و شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت به روز رسانی شرایط انعقاد قراردادهای تجارت بین المللی

ضرورت به روز رسانی شرایط انعقاد قراردادهای تجارت بین المللی