مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 12:252022-11-05بين الملل

راکت لب در ماموریت اگه میتونی منو بگیر ناکام ماند!


شرکت فضایی راکت لب(Rocket Lab) با موفقیت یک ماهواره سوئدی را به مدار زمین رساند، اما نتوانست طبق برنامه پیشران خود را بوسیله بالگرد در هوا بگیرد.

- راکت لب در ماموریت "اگه میتونی منو بگیر" ناکام ماند! شرکت فضایی راکت لب(Rocket Lab) با موفقیت یک ماهواره سوئدی را به مدار زمین رساند، اما نتوانست طبق برنامه پیشران خود را بوسیله بالگرد در هوا بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، یک موشک الکترون متعلق به شرکت راکت لب روز گذشته در ساعت 13:27 به وقت منطقه زمانی شرقی از زمین برخاست تا ماموریتی موسوم به اگه می تونی منو بگیر را اجرا کند.

قرار بود طی این ماموریت، موشک الکترون یک ماهواره تحقیقاتی را به مدار زمین برساند و در این مسیر نخستین مرحله خود را جدا کرده و در جو رها کند.

این بخش از موشک با استفاده از یک چتر نجات سرعت خود را کاهش داده و یک بالگرد موسوم به سیکورسکی اس-92 آن را در هوا دریافت کند و با تحویل این بخش به مجتمع تولید موشک های راکت لب، موشک الکترون را به نخستین موشک کوچک چندبار مصرف در جهان تبدیل کند.

با این وجود اگرچه ماموریت ارسال ماهواره به مدار موفقیت آمیز بود و موشک الکترون ماهواره ای با نام MATS را یک ساعت پس از بلند شدن در مدار مستقر کرد اما راکت لب نتوانست فرآیندی را که ماموریت اگه میتونی منو بگیر نامگذاری کرده بود، با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راکت لب در ماموریت اگه میتونی منو بگیر ناکام ماند!

راکت لب در ماموریت اگه میتونی منو بگیر ناکام ماند!