مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-05سياسي

مهاجرت دانشجویی گره خورده با موضوعات اقتصادی و فرهنگی است


دبیر بین الملل دفتر تحکیم وحدت با اشاره به 5 دلیل اصلی برای مهاجرت گفت: موضوعات اقتصادی و تغییر سبک زندگی در دهه های اخیر یکی از عواملی است که مهاجرت دانشجویی را رقم زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه جدید ویژه برنامه بازاندیشی مهاجرت با موضوع مهاجرت دانشجویی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

سعید واشقانی فراهانی دبیر بین الملل دفتر تحکیم وحدت و محمدحسین عطایی دولت آبادی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا مهمان این برنامه بودند و درباره عوامل جاذبه و دافعه مهاجرت دانشجویی سخن گفتند.

حمید یزدانیان در ابتدای این جلسه گفت: امروز می خواهیم درباره مهاجرت دانشجویی صحبت کنیم، اینکه چرا میل به مهاجرت در بین دانشجویان بالاست و چه دافعه هایی وجود دارد؟ طبق نظرسنجی ها، بالاتر از 60 درصد از دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور میل به مهاجرت دارند؛ اینکه تحقق پیدا می کند یا خیر، موضوع قابل بحثی است، اما به هر حال این میل به مهاجرت وجود دارد.

در ادامه واشقانی فراهانی 5 دلیل برای مهاجرت برشمرد و گفت: طبق بررسی هایی که داشتم 5 دلیل اصلی را عوامل مؤثر مهاجرت دانشجویان ایرانی می دانم.

دلیل اول، نقش منفی برخی اساتید در دانشگاه هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت دانشجویی گره خورده با موضوعات اقتصادی و فرهنگی است

مهاجرت دانشجویی گره خورده با موضوعات اقتصادی و فرهنگی است