مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 10:252022-11-05اقتصادي

5 میلیون هکتار بدون سازه آبی و اجرای طرحی که زمان می برد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: هم اکنون 5 میلیون هکتار از عرصه های استان نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری بوده که اجرا و مطالعه آن زمان بر است.

- علیرضا نصرآبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال 1384 تا پایان سال 1400 بالغ بر 7 میلیون مترمکعب عملیات آبخیزداری در سطحی بالغ بر 900 هزار هکتار اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در هر سال 13.

5 تُن در هکتار فرسایش آبی در استان وجود دارد، افزود: کنترل سیلاب و کمک به تغذیه سفره آب زیرزمینی سبب بهبود منابع آبی پایین دست سازه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این امر باعث افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال برای مردم منطقه می شود که به تبع آن افزایش درآمد را در پی دارد، افزود: هدف از اجرای طرح های آبخیزداری کنترل و بهره وری از سیلاب ها و رواناب ها، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل فرسایش و رسوب، اصلاح و بهبود پوشش گیاهی حوزه آبخیز، بهبود وضعیت جوامع محلی، حفظ امنیت غذایی و کاهش مهاجرت است.

نصرآبادی با بیان اینکه سال گذشته، 96 میلیارد تومان تخصیص ملی و 2 میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص استانی در حوزه آبخیزداری داشته ایم، تصریح کرد: با قول رییس سازمان مقرر شد در یک بازه سه ساله از سال 1402 به بعد اعتبار لازم برای مطالعات آبخیزدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 میلیون هکتار بدون سازه آبی و اجرای طرحی که زمان می برد

5 میلیون هکتار بدون سازه آبی و اجرای طرحی که زمان می برد