مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 07:302022-11-05اقتصادي

اجرای طرح «جهش تولید دیم زارها» در 20هزار هکتار از اراضی اصفهان


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها در 20 هزار و 200 هکتار از اراضی این استان در سال جاری اجرا می شود.

- پیمان فیروز نیا در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیم زارها از حدود سه سال پیش در کشور آغاز و طی 2 سال گذشته در 15 استان کشور اجرایی شده که نتایج بسیار خوبی داشت.

وی با بیان اینکه این طرح سال جاری در 21 استان کشور اجرا خواهد شد که اصفهان نیز یکی از این استان هاست، اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها، در پنج شهرستان سمیرم، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت اجرا خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این استان سالانه 30 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات دیم دارد که عمده محصولات آن گندم، جو و حبوبات از جمله نخود و عدس دیم است.

فیروزنیا با اشاره به اینکه استان اصفهان در طرح جهش تولید دیم زارها برای 20 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی دیم در سال جاری برنامه ریزی کرده است، افزود: برنامه استان در این طرح شامل 11 هزار هکتار کشت گندم، چهار هزار هکتار جو، یکهزار هکتار علوفه، 2 هزار هکتار نخود و عدس، 2 هزار هکتار دانه روغنی و 200 هکتار گیاهان دارویی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح «جهش تولید دیم زارها» در 20هزار هکتار از اراضی اصفهان

اجرای طرح «جهش تولید دیم زارها» در 20هزار هکتار از اراضی اصفهان