مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 15:352022-11-04اقتصادي

احیا و بازسازی 2 هزار رشته قنات در طرح آبخیز تا جالیز تا پایان سال


در این طرح سازمان منابع طبیعی فعالیت های آبخیزداری را  در بالادست و معاونت  آب و خاک فعالیت احیا، نوسازی و بازسازی قنوات را در پایین دست انجام می دهد که این کار باعث هدفمندی در هزینه کرد و پایداری آب قنوات و کاهش مخاطرات می شود که به صورت پایلوت در گذشته انجام شده است.

- در این طرح سازمان منابع طبیعی فعالیت های آبخیزداری را  در بالادست و معاونت  آب و خاک فعالیت احیا، نوسازی و بازسازی قنوات را در پایین دست انجام می دهد که این کار باعث هدفمندی در هزینه کرد و پایداری آب قنوات و کاهش مخاطرات می شود که به صورت پایلوت در گذشته انجام شده است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از احیا، بازسازی و مرمت 2 هزار رشته قنوات در طرح آبخیز تا جالیز تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

  فریبرز عباسی روز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره طرح همکاری مشترک با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به منظور گسترش آبخیزداری و احیای قنوات کشور ( طرح آبخیز تا جالیز) افزود: طبق آمارها 41 هزار رشته قنات در کشور داریم که تاکنون 30 تا 31 هزار رشته از این قنوات بازسازی و مرمت و احیا شده اند.

  معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که این قنوات بازسازی شده دیگر نیازی به بازسازی ندارند بلکه این قنوات هرچند سال ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیا و بازسازی 2 هزار رشته قنات در طرح آبخیز تا جالیز تا پایان سال

احیا و بازسازی 2 هزار رشته قنات در طرح آبخیز تا جالیز تا پایان سال