مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 13:552022-11-04سياسي

الازهر مصر خواستار گفت و گوی علمای شیعه و سنی شد


شیخ الازهر مصر از علمای شیعه خواست تا در راستای «مقابله با فتنه» و «درگیری فرقه ای» با علمای اهل سنت وارد گفت و گو شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد الطیب شیخ دانشگاه الازهر مصر به عنوان مهم ترین نهاد دینی اهل سنت، امروز (جمعه) در اختتامیه کنفرانس گفت و گوهای بحرین، خواستار برپایی گفت وگوی اسلامی-اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی شد.

به نوشته المیادین، او که در حضور شده بود، سخن می گفت، افزود: من و علمای بزرگ الازهر و شورای حکمای مسلمان از صمیم قلب و با آغوشی باز آماده هستیم تا با برادران مسلمان شیعه خود دور یک سفره بنشینیم .

احمد الطیب هدف از برپایی گفت و گوی شیعه و سنی را مبارزه با فتنه انگیزی و درگیری فرقه ای اعلام کرد و افزود: از تمامی علمای اسلام در جهان می خواهم با تمامی اختلافات مذهبی و طائفی و مکتبی به سرعت برای برپایی گفت وگوی جدی اسلامی- اسلامی در راستای وحدت و نزدیکی و شناخت یکدیگر وارد عمل شوند .

شیخ الازهر مصر تأکید کرد که هدف از این نشست عبور از گذشته و تقویت اسلام و یکدست کردن مواضع اسلامی است و گفت که باید سخنرانی های خصمانه و نفرت پراکنی از سوی هر دو طرف متوقف شود و تحریک و تکفیر از میان برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الازهر مصر خواستار گفت و گوی علمای شیعه و سنی شد

الازهر مصر خواستار گفت و گوی علمای شیعه و سنی شد