مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-04اقتصادي

طرح متخصصان شاهرودی مصرف آب کشاورزی را 5 برابر کاهش می دهد


طرح اجراشده توسط متخصصان شاهرودی در یک مرکز تحقیقاتی، مصرف آب کشاورزی را پنج برابر کاهش می دهد.

- امین امینی، سرمایه گذار طرح آبیاری بارانی با استفاده از لوله های رین فلت که برای اولین بار در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شاهرود اجرا شده است، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: کاهش پنج برابری میزان مصرف آب نسبت به روش آبیاری سطحی زجمله مزیت های این طرح است.

وی گفت: طرح کشت زعفران با روش آبیاری بارانی رین فلت در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شاهرود در مدت دو سال در 50 هکتار اجرا شد.

سرمایه گذار طرح آبیاری بارانی با استفاده از لوله های رین فلت، افزایش بهره وری مصرف آب را از دیگر موفقیت های اجرای این طرح عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به موفقیت اجرای طرح آبیاری بارانی رین فلت، معاون آب و خاک به عنوان یکی از روش های موردقبول در مصرف بهینه آب اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ امروز در یک کارگاه آموزشی، شرکت های دانش بنیان، مبتکران صنعت رویش یار و سیمان نیاکان سنگسر هم به معرفی محصولات خود در زمینه منابع جدید ذخیره آب اراضی کشاورزی به عنوان جایگزین استخرهای ذخیره آب و همچنین مواد معدنی مورداستفاده در مزارع کشاورزی پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح متخصصان شاهرودی مصرف آب کشاورزی را 5 برابر کاهش می دهد

طرح متخصصان شاهرودی مصرف آب کشاورزی را 5 برابر کاهش می دهد