مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 19:252022-11-03اقتصادي

بارش های چند روز گذشته 240 میلیارد ریال به زعفران کاران آزادشهری خسارت زد


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: متاسفانه بارش های چند روز گذشته در استان گلستان و شهرستان ازادشهر حدود 240 میلیارد ریال به مزارع زعفران خسارت وارد کرد.

- حسین ممشلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: بارش های اخیر در استان گلستان و شهرستان آزادشهر سبب خوشحالی کشاورزان و افزایش تولید محصولات زراعی در کشت محصولات پاییزه و زمستانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این بارش سبب خسارت هایی به مزارع زعفران شده و این بارش در روند برداشت و کیفیت محصول مشکلاتی ایجاد می کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی از مزارع زعفران که بخش عمده ان در روستای وامنان از توابع شهرستان ازادشهر بوده سبب لگدمال شدن بخشی از گلهای زعفران به خاطر تردد شده و این بارش ها سبب تاخیر در برداشت محصول می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود حدود 20 درصد از تولید امسال محصول زعفران خسارت دیده باشد که در سطح 300 هکتار از مزارع گل ده(بارآور) امسال به میزان 2 کیلوگرم در هکتار را شامل می شود.

ممشلی گفت: در مجموع 600 کیلوگرم از این محصول خسارت دیده که با قیمت هرکیلوگرم 400 میلیون ریال ، مجموعا 240 میلیارد ریال خسارت مزارع زعفران در اثر بارش های چند روز گذشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های چند روز گذشته 240 میلیارد ریال به زعفران کاران آزادشهری خسارت زد

بارش های چند روز گذشته 240 میلیارد ریال به زعفران کاران آزادشهری خسارت زد