مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 17:552022-11-03اقتصادي

علم الهدی: پرداخت زکات به معنای گداپروری نیست


پیامبر اکرم (ص)، جریان اقتصادی کشور اسلامی را با زکات مدیریت می کردند و براساس سیره رسول گرامی اسلام (ص) است که برخی فقها برای زکات، - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: پیامبر اکرم (ص)، جریان اقتصادی کشور اسلامی را با زکات مدیریت می کردند و براساس سیره رسول گرامی اسلام (ص) است که برخی فقها برای زکات، کارکرد های صنعتی، کشاورزی و سرمایه گذاری بر سایر زمینه های اقتصادی هم قائل هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پرداخت زکات به فقرا نه به معنای گداپروری بلکه به معنی توانگرسازی و رشد اقشار کم برخوردار است و از این جهت می تواند الگوی توسعه اقتصادی هم باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در نشست علمی، ترویجی و تکریمی زکات که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد، گفت: تلاش هایی که برای احیای فریضه زکات صورت می گیرد، از جمله اعمال با ارزش و مصداق یک حرکت بارز جهادی است، زیرا قرآن کریم می فرماید که حقی در اموال شما برای ایتام، مساکین و ضعفا وجود دارد و برخلاف انفاق و روحیه انسانیت افراد، این بخش از اموال انسان ها حق قشر کم برخوردار جامعه است.

  وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، متأسفانه نگرش افراد به مسئله زکات به عنوان یک موضوع امدادی و به معنای محض آن است که برحسب مسئولیت انسانی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم الهدی: پرداخت زکات به معنای گداپروری نیست

علم الهدی: پرداخت زکات به معنای گداپروری نیست