مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 17:252022-11-03بين الملل

اقتصاد آمریکا به رتبه سوم در جهان سقوط می کند


دو اقتصاددان آمریکایی تاکید کردند که همه نشانه ها حاکی از آنست که چین و سپس هند دو قدرت بزرگ اقتصادی در جهان خواهند بود و از آمریکا پیشی می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دو اقتصاددان آمریکایی طی یک مقاله اعلام کردند که موقعیت ایالات متحده به عنوان یک قدرت اقتصادی مسلط در جهان به طور مداوم در حال کاهش است، اما تعداد کمی از آمریکایی ها - از جمله سیاستمداران - متوجه این موضوع هستند.

این دو اقتصاد دان تاکید کردند که همه نشانه ها حاکی از آنست که چین و سپس هند دو قدرت بزرگ اقتصادی در جهان خواهند بود و از ایالات متحده پیشی می گیرند.

لارنس کاتلیکوف ، اقتصاددان دانشگاه بوستون و ست بنزل ، استادیار دانشگاه چپمن در ایالات متحده، در مقاله مشترک خود خاطرنشان کردند که تولید ناخالص داخلی آمریکا، تنها 12 درصد تولید جهانی خواهد بود و این در حالی است که چین با 27 درصد و هند با 16 درصد در رتبه های اول و دوم اقتصاد جهان قرار خواهند گرفت.

این دو کارشناس تأکید کردند که مطالعه جامعی که آنها در تهیه آن مشارکت داشتند و اخیراً توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی در آمریکا منتشر شد، به افول اجتناب ناپذیر ایالات متحده و ظهور چین و هند منجر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد آمریکا به رتبه سوم در جهان سقوط می کند

اقتصاد آمریکا به رتبه سوم در جهان سقوط می کند