مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 16:402022-11-03بين الملل

آیا ایلان ماسک از دولت آمریکا قدرتمندتر شده است؟


از پرتاب ماهواره های تصویری گرفته تا ساخت ماهواره های ردیاب و البته ارتباطات ماهواره ای از طریق استارلینک، ماسک را به یک بازیگر کلیدی در مهم ترین تلاش های پنتاگون تبدیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پاتریک تاکر در مقاله خود که در وب سایت دیفنس وان منتشر شده است، به نقش ماهواره های اسپیس ایکس در جنگ اوکراین پرداخت و اینکه چگونه این امر به ایلان ماسک، مالک این شرکت، نفوذ بی سابقه ای بر پنتاگون داده است.

تاکر در ادامه این سوال را مطرح می کند که آیا ماسک با نفوذ فزاینده و شخصیت مستبد خود به یک تهدید واقعی برای دموکراسی آمریکایی تبدیل شده است؟ اختلاف بین ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس و پنتاگون بر سر اینکه چه کسی هزینه خدمات اینترنت ماهواره ای اوکراین را پرداخت کند، نشان می دهد که چگونه آینده دموکراسی در برابر هوس های سرمایه گذاران فناوری با ذهن های مستبد آسیب پذیر خواهد بود.

اما در مورد ماسک، برخی از تقصیرها متوجه مقامات پنتاگون است.

ماسک را برخی شرور و برخی دیگر قهرمان می دانند.

او در توییتر از دونالد ترامپ و خواننده جنجالی آمریکایی کانیه وست حمایت کرده و شرکتش، اسپیس ایکس، مالک گروه ماهواره ای استارلینک است که حجم زیادی از اتصال اینترنتی در اوکراین را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ایلان ماسک از دولت آمریکا قدرتمندتر شده است؟

آیا ایلان ماسک از دولت آمریکا قدرتمندتر شده است؟