مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 15:402022-11-03بين الملل

جنگ هیبریدی ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران


در یادداشتی، ضمن بررسی چیستی و ویژگی های جنگ هیبریدی، شواهد و مصادیقی که وجود و چگونگی این جنگ را که آمریکا و عربستان سعودی علیه ایران به راه انداخته اند در سه سطح داخلی، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- رضا قلعه نوی: بعد از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد تحولات فناوری و اطلاعاتی تحول شگرفی در مفهوم و ماهیت جنگ ایجاد شد .

اکنون تعریف واحد و دقیقی از جنگ ترکیبی ارائه نشده، ولی اینکه همه بازیگران (دولتی و غیردولتی) ابزار و روش های گوناگون را مورداستفاده قرار می دهند؛ از تحریم اقتصادی و حمله سایبری گرفته تا ترور و حمله نظامی و عملیات روانی توسط رسانه ها و فریب رهبران! کلیت آن نشان می دهد، مجموعه ای از عوامل سخت، نیمه سخت و نرم را در برمی گیرد.

یکی از متداول ترین تعاریف توسط فرانک هافمن بیان شده است: جنگ هیبریدی به وضعیتی اطلاق می شود که در آن دشمن به طور هم زمان و هماهنگ از سلاح های متعارف، تاکتیک های نامنظم، تروریسم و رفتار جنایی در فضای نبرد برای به دست آوردن اهداف سیاسی خود استفاده می کند.

جنگ های ترکیبی تنها به میدان نبرد محدود نیستند، در یک تعریف جامع تر که در اجلاس امنیتی مونیخ 2015 ارائه شده، نبرد هیبریدی شامل ترکیبی از ابزارهای مختلف متعارف و غیرمتعارف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ هیبریدی ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران

جنگ هیبریدی ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران