مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 13:502022-11-03سياسي

راهکارهای چهارگانه وحدت با مخالفان شیعه در سیره امام حسن عسکری(ع)


ترکان که به دربار معتصم و سپس متوکل آمدند، مردم را اذیت می کردند، به گونه ای که اعتراض مردم بلند شد، لذا خلیفه ناچار شد از بغداد به سامرا برود و مرکز خلافت درآنجا شد.

- خبرگزاری فارس-الناز رحمت نژاد: ترکان که به دربار معتصم و سپس متوکل آمدند، مردم را اذیت می کردند، به گونه ای که اعتراض مردم بلند شد، لذا خلیفه ناچار شد از بغداد به سامرا برود و مرکز خلافت درآنجا شد.

بدین جهت امام حسن عسکری(ع) را به سامرا بردند و حضرت در پادگان خلیفه سامرا در حصربودند، مردمی که در این شهر و این زمان زندگی می کردند، اکثرا اهل سنت بودند و امام حسن عسکری(ع) را به عنوان امام قبول نداشتند.

اگر چه مردم از جهت فرزند پیامبر خدا بودن امام را احترام می کردند، اما امام را شخصیت لازم اطاعت نمی دانستند، از آنجایی که ضرورت همزیستی مسالمت آمیز با مخالفان شیعه و ارتباطات بیدار گرانه و آموزنده با اهل سنت یک اصل وقانون اخلاقی شیعه است؛ امام به مردم سفارش می کند که با بهترین و زیباترین شیوه با یکدیگر برخورد کنید، به گونه ای که تعامل زیبایی باشد، لذا به شیعیان فرمان می دهند چهار کار را در ارتباطات با مخالفان خویش انجام دهند؛ در نماز آنها حضور پیدا کنید، اگر بیمار شدند به عیادت آن ها بروید، اگر از دنیا رفتند به تشییع جنازه بروید، با آنها با کمال ملاطفت، رحمت و محب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای چهارگانه وحدت با مخالفان شیعه در سیره امام حسن عسکری(ع)

راهکارهای چهارگانه وحدت با مخالفان شیعه در سیره امام حسن عسکری(ع)