مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 11:202022-11-03پزشكي

«آنفلوآنزا» با «سرماخوردگی» چه تفاوتی دارد؟


رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شروع بیماری آنفلوآنزا ناگهانی است و به سرعت شیوع پیدا می کند.

- حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کمرنگ بود و امسال به علت کاهش موارد کرونا و نادیده گرفتن دستورالعمل های بهداشتی و همچنین بازگشایی مدارس و مسافرت ها ویروس آنفلوآنزا یک جهش ناگهانی در منطقه خاورمیانه پیدا کرد و به سرعت سبب ایجاد یک همه گیری شدید کرد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح تفاوت  آنفلوآنزا با سرماخوردگی یا گلودرد چرکین و سایر عفونت های تنفسی، افزود: آنفلوآنزا علائم آن خیلی شدید و به شدت واگیردار است و با درگیر شدن ریه سبب سرفه های دردناک مزمن تا چندین هفته ادامه دارد که برای گروه های در معرض خطر مانند کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی می تواند بحرانی باشد.

وی گفت: بیماری آنفلوآنزا شروع بسیار ناگهانی دارد و با علائم سردرد، دردهای مفصلی، عضلانی، بی اشتهایی، تب و لرز، سرفه خشک، دردهای استخوانی همراه است که در اطفال بیشتر علائم با تهوع و استفراغ شروع می شود و ممکن است درد گوش هم داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آنفلوآنزا» با «سرماخوردگی» چه تفاوتی دارد؟

«آنفلوآنزا» با «سرماخوردگی» چه تفاوتی دارد؟