مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 10:402022-11-03اقتصادي

ترانزیت افزون بر 3 هزار تن کالا از بندر اقیانوسی چابهار


معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر سه هزار و 88 تن کالا توسط 180 دستگاه ناوگان باری امسال از طریق بندر اقیانوسی چابهار به سایر کشورها ترانزیت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، علی قبا امروز در جلسه وضعیت ترانزیت در بندر چابهار اظهار داشت: از مجموع کالاهای ترانزیت شده امسال 2 هزار و 995 تن به ترانزیت ورودی و 93 تن به ترانزیت خروجی از این مرزآبی مهم سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

معاون حمل و نقل  راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان مواد نفتی و کالای تجاری را عمده کالاهای حمل شده این مدت از طریق بندر اقیانوسی چابهار ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه چابهار در ترانزیت بین المللی افزود: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می شود.

قبا با بیان اینکه بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود، گفت: هم اینک بخش قابل توجهی از ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل در امر جابجایی کالاها از این بندر مهم و استراتژیک کشور مشغول فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترانزیت افزون بر 3 هزار تن کالا از بندر اقیانوسی چابهار

ترانزیت افزون بر 3 هزار تن کالا از بندر اقیانوسی چابهار