مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 14:352022-11-02پزشكي

فشار چشم چگونه به وجود می آید؟


محققان در یک تحقیق جدید و با استفاده از داده های فراوان نشان داده اند که برخوردار نبودن از خواب باکیفیت می تواند به یکی از مشکلات مهم بینایی در جهان یعنی بیماری گلوکوم یا آب سیاه منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بهداشت نیوز نوشت: نتایج یک مطالعه بزرگ بیوبانک بریتانیا نشان می دهد که خواب بی کیفیت شامل بسته شدن بیش از حد یا خیلی کم چشم، خواب آلودگی در طول روز و خروپف، می تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری گلوکوم یا آب سیاه که نوعی از دست دادن برگشت ناپذیر بینایی است، مرتبط باشد.

این یافته ها بر نیاز به خواب درمانی در افرادی که در معرض خطر بالایی برای این بیماری قرار دارند و همچنین بررسی چشم در بین افراد مبتلا به اختلالات خواب مزمن برای بررسی علائم اولیه گلوکوم تاکید می کنند.

گلوکوم یکی از عوامل اصلی نابینایی است که بنا بر نظر متخصصان، احتمالاً تا سال 2040 حدود 112 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این بیماری که با از دست دادن تدریجی سلول های حساس به نور در چشم و آسیب عصب بینایی مشخص می گردد، دارای علل و عوامل کمک کننده ای است که هنوز به خوبی شناخته نشده اند.

بیماری گلوکوم اگر به موقع درمان نشود، می تواند به کوری غیرقابل برگشت منجر گردد و انجام غربالگری در خصوص آن ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار چشم چگونه به وجود می آید؟

فشار چشم چگونه به وجود می آید؟