مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-02پزشكي

بیماری مزمن «ام اس» در کمین جامعه


بیماری ام اس نوعی بیماری عصبی است که شناخت کافی از آن وجود ندارد، وقتی می گویند فردی به این بیماری مبتلاست در ذهن اغلب مردم فردی ناتوان که به زودی به معلولیت می رسد به تصویر کشیده می شود این در حالی است که بیماران مبتلا به ام اس در صورت خودمراقبتی می توانند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ام اس یک بیماری عصبی است که به دلیل سیاه نمایی های صورت گرفته در جامعه اغلب افراد شناخت درستی نسبت به آن ندارند، در حالی که این بیماران می توانند مانند سایر افراد جامعه ازدواج کنند و اشتغال داشته باشند اما نداشتن ذهنیت کافی نسبت به این بیماری موجب می شود اغلب افراد از محل کار خود تعدیل شوند یا کسی حاضر نباشد با یک فرد مبتلا به ام اس ازدواج کند.

متاسفانه تعداد افراد مبتلا به ام اس در جامعه مخصوصا سنین پایین روز به روز در حال افزایش بوده که چهارمحال و بختیاری از این امر مستثنی نیست، به طوری که این بیماری سر به فلک کشیده است، همچنین باتوجه به افزایش شدید قیمت دارو، بیماران ام اس برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند.

دلیل افزایش مبتلایان به ام اس چیست؟ مجید جعفری_ متخصص بیماری های مغز و اعصاب در شهرکرد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ام اس یک بیماری خودایمنی است که سیستم ایمنی علیه مغز و نخاع وارد واکنش شده و موجب آسیب به مغز و نخاع می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری مزمن «ام اس» در کمین جامعه

بیماری مزمن «ام اس» در کمین جامعه