مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 08:302022-11-02بين الملل

لبنان، دوباره کشوری بدون رییس جمهور


لبنان برای ششمین بار در تاریخ این کشور وارد دوره خلأ ریاست جمهوری شد؛ اتفاقی که موجب می شود لبنان را دولت مستعفی پشبرد امور با اختیارات محدود اداره کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (سه شنبه) بیروت به انبار زباله تبدیل شده بود.

اکنون مردم لبنان بیم آن دارند که مانند دوره پیشین 46 بار جلسه پارلمان تشکیل شود و نمایندگان موفق به انتخاب رییس جمهور نشوند.

خروج میشل عون از کاخ ریاست جمهوری در میان حضور گسترده حامیان   بحران سیاسی از ابتدای تشکیل کشور لبنان در سپتامبر 1920 به دست فرانسوی ها، با این کشور همراه بود و حتی توافق طائف در تاریخ 22 اکتبر 1989 نیز نتوانست به آن پایان دهد، بلکه به سهمیه بندی ها و طائفه گرایی نیز ضریب داد.

گفتنی است که بعد از توافق طائف تاکنون، هیچ دوره ای سابقه نداشته است که انتخابات ریاست جمهوری در موعد خود برگزار شود و هر بار یا دوره مدت ریاست جمهوری تمدید شده یا این کشور وارد خلأ ریاست جمهوری شده است که البته گروههای سیاسی اتفاق دومی را ترجیح می دهند.

بحران ها و بن بست های سیاسی در لبنان ریشه های تاریخی و سیاسی دارد که در جای دیگری باید به آن پرداخته شود؛ اجمالا روند ناقص ملت سازی و طائفی گری در کنار سیستم پارلمانی و دخالت خارجی، باعث عدم حاکمیت قانون در لبنان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبنان، دوباره کشوری بدون رییس جمهور

لبنان، دوباره کشوری بدون رییس جمهور