مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 07:252022-11-02سياسي

بولسانارو از پذیرفتن شکست در انتخابات خودداری کرد


ژاییر بولسونارو معروف به ترامپ برزیل در اولین سخنرانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری از پذیرفتن شکست در برابر لولا داسیلوا خودداری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، درست مانند دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا که بولسونارو آشکارا او را تحسین می کند، رییس جمهور راست افراطی برزیل بعد از شکست مکررا قابلیت اطمینان به سیستم انتخاباتی کشور را زیر سوال برده و ادعا می کند که دستگاه های رای گیری الکترونیکی مستعد تقلب هستند.

بولسونارو سه شنبه شب در اولین سخنرانی بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در کنار بیش از 12 وزیر در اقامتگاه رسمی خود به خبرنگاران گفت: من همیشه به عنوان ضد دمکراتیک برچسب خورده ام و برخلاف متهمانم، همیشه در خط قانون اساسی بازی کرده ام.

به رغم نپذیرفتن شکست در انتخابات توسط بولسونارو، چیرو نوگوییرا رییس ستاد کل نیروهای مسلح برزیل به خبرنگاران گفت که بولسونارو به او اجازه داده تا روند انتقال را آغاز کند.

در سخنرانی بولسونارو به نتایج انتخابات اشاره نشد اما او گفت که به پیروی از قوانین قانون اساسی کشور ادامه خواهد داد.

روز یکشنبه گذشته دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل برگزار شد و شهروندان برزیلی همچنین برای انتخاب 12 فرماندار این کشور نیز به پای صندوق های رأی رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بولسانارو از پذیرفتن شکست در انتخابات خودداری کرد

بولسانارو از پذیرفتن شکست در انتخابات خودداری کرد