مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آبان 1401 ساعت 15:152022-10-31بين الملل

باز شدن پای جاسوس افزار اسراییلی به ماجرای هک شدن تلفن همراه لیز تراس


رییس پیشین سرویس جاسوسی خارجی انگلیس گفت، احتمالا از یک جاسوس افزار بدنام اسراییلی برای هک کردن تلفن همراه نخست وزیر سابق این کشور استفاده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آلکس یانگر رییس پیشین سرویس جاسوسی خارجی انگلیس (MI6) می گوید، احتمالاً تلفن همراه لیز تراس نخست وزیر سابق این کشور با جاسوس افزار اسراییلی پگاسوس هک شده است.

روزنامه دیلی میلی روز یکشنبه به نقل از منابع بی نام گزارش داد که گوشی شخصی تراس در زمان حضورش به عنوان وزیر خارجه انگلیس توسط عوامل روسی هک شده بود و آنها به جزییات محرمانه مذاکرات لندن با متحدان بین المللی دست یافته بودند.

رخنه کنندگان به تلفن همراه تراس، علاوه بر دست یافتن به پیام های خصوصی او به دوست نزدیکش یعنی کواسی کوارتنگ که بعداً وزیر دارایی انگلیس شد، پیام هایی را به دست آوردند که شامل مباحثات با وزرای خارجه کشورهای مختلف درباره جنگ اوکراین، از جمله جزییات محموله های تسلیحات ارسالی به کی یف بودند.

این منابع توضیح دادند: نزدیک به یک سال از پیام های تلفن همراه تراس توسط هکرها دانلود شده بود .

یانگر در مصاحبه با روزنامه و ایران برای انجام حملات سایبری گفت: حملات سایبری روز به روز پیچیده تر می شوند و لزوماً دولت ها پشت این قضایا نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز شدن پای جاسوس افزار اسراییلی به ماجرای هک شدن تلفن همراه لیز تراس

باز شدن پای جاسوس افزار اسراییلی به ماجرای هک شدن تلفن همراه لیز تراس