مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آبان 1401 ساعت 14:052022-10-31اقتصادي

توسعه همکاری های تجاری و سرمایه گذاری آسیای مرکزی و آمریکا


در نشست آنلاین کمیته کاری مسائل اقتصادی با فرمتC5 + 1 ( کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا) در مورد همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تبادل نظر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، هیأت ترکمنستان به ریاست سردار جورایف معاون وزیر دارایی و اقتصاد این کشور در نشست آنلاین  کمیته کاری مسائل اقتصادی با فرمت     C5 + 1 قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایالات متحده شرکت کرد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در قالب چندجانبه آسیای مرکزی - ایالات متحده بحث و تبادل نظر و چشم انداز وسیعی را برای توسعه بیشتر همکاری ها پیش بینی کردند.

معاون وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان در سخنان خود در این نشست بر لزوم تمرکز بر توسعه پایدار تجارت در منطقه تاکید کرد و بر اهمیت فوق العاده دیجیتالی شدن فرآیندهای مربوطه در آسیای مرکزی متمرکز شد.

در این نشست بیان شد که ایالات متحده اخیراً حدود 15.

2 میلیون دلار در پروژه های بهبود اقتصاد آسیای مرکزی سرمایه گذاری کرده که بخشی از این بودجه به توسعه کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی اختصاص یافته است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که برای ارتقای تجارت، سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه از کشورهای آسیای مرکزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همکاری های تجاری و سرمایه گذاری آسیای مرکزی و آمریکا

توسعه همکاری های تجاری و سرمایه گذاری آسیای مرکزی و آمریکا