مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آبان 1401 ساعت 11:362022-10-31پزشكي

آلوئه ورا؛ گیاه کم توقع و پردرآمد/ محصولی جذاب برای کشت در دوران کم آبی!


خبرگزاری فارس - استان گلستان، فاطمه عبدی: آلوئه ورا یک گیاه چندساله از تیره لیلیاسه و به خانواده سوسن تعلق داشته و در لغت به معنای ماده تلخ درخشان است.

گیاه آلوئه ورا با ریشه های منشعب با تولید ساقه حقیقی و حساس و همیشه سبز با ارتفاع حدود 60 تا 80 سانتی متر و شکلی شبیه کاکتوس با انواع مختلف بوده و در ایران به صبر زرد معروف است.

امروزه یکی از کاربردترین و مفیدترین گیاهانی بوده که در برگ های آن عصاره فراوان وجود داشته و در صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوان دارد و به همین سبب در بین کشاورزان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

از ویژگی های مثبت کشت آلوئه ورا می توان به بازار رو به رشد این محصول، رسیدن به تولید با سرمایه کم، نیاز به آبیاری کم، قابلیت برداشت محصول در فصول مختلف سال، عدم نیاز به استفاده از کود و سموم شیمیایی و دارا بودن مصارف مختلف مانند پودر، ژل، کرم، لوسیون، کپسول، عصاره و نوشیدنی اشاره کرد.

گیاه آلوئه ورا به دلیل دارا بودن انواع آمینواسیدها و آنزیم های ضروری بدن، مواد معدنی مانند کلیسم، پتاسیم، روی، آهن، انواع ویتامین c, ویتامین خانواده B مانند B12,B6, B1,E و غیره در درمان بیماریهای مختلف کاربرد داشته و فرآوری محصولات ان در افزایش ایمنی بدن، کاهش و درمان التهابات پوستی و بهبود سیستم گوارشی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلوئه ورا؛ گیاه کم توقع و پردرآمد/ محصولی جذاب برای کشت در دوران کم آبی!

آلوئه ورا؛ گیاه کم توقع و پردرآمد/ محصولی جذاب برای کشت در دوران کم آبی!