مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 11:452022-10-30اقتصادي

3 هزار و 100 نفر بافنده فرش در ایلام فعالیت دارند


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه هر ماه 3 و 500 متر مربع فرش توسط بافندگان ایلام تولید می شود گفت: - سعید شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: هر ماه 3 و 500 متر مربع فرش توسط بافندگان استان ایلام تولید می شود.

  وی با اشاره با اینکه 3 هزار و 100 نفر بافنده فعال وجود دارد افزود: 7 شرکت تعاونی فرش دستبافت در 7 شهرستان استان و یک شرکت اتحادیه صنفی در ایوان و تشکل های مردمی به عنوان کانون فرش دستبافت استان ایلام هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت ضمن اشاره به اینکه هزار و 800 نفر تحت پوشش بیمه قالیبافان قرار نگرفته اند گفت: 3 هزار و 100 نفر بافندگان فعال زیر پوشش بیمه هستند و از خدمات بیمه بافندگی بهره مند هستند.

شریفی به تسهیلات پرداختی به قالیبافان گریزی زد و اشاره کرد: 450 نفر از بافندگان برای ارائه تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند که تا پایان سال جاری تسهیلات لازم برای این عزیزان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فرش بافته شده در استان به ترتیب شهرستان های بدره، ایوان، دره شهر، ایلام هستند افزود: استان ایلام و در تولید فرش ظرفیت بسیار بالایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار و 100 نفر بافنده فرش در ایلام فعالیت دارند

3 هزار و 100 نفر بافنده فرش در ایلام فعالیت دارند