مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 06:362022-10-30اقتصادي

دپوی برنج کشاورزان در شالیکوبی ها/ برنج کاران منتظر معجزه برای خرید محصولات هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، رضا حاجی پور در آیین افتتاح و آغاز دومین سال معاملات برنج طارم و فجر در بورس کالای ایران با تلاش مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: حدود 40 درصد از تولیدات برنج مازندران متعلق به آمل است هرچند این شهرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت جزو برترین های مازندران بوده و رتبه نخست را در زمینه تجارت، صادرات، گردش بانکی و مالی با حضور صنعتگران و تجار دارا است.

وی با اشاره به قابلیت کشت برنج در 17 استان کشور، گفت: تنها مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل مستقر است و سه مرکز تحقیقاتی برنج، مرکبات و ماهیان خاویاری، سردآبی و گرمابی در مازندران فعالیت دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با توجه به قابلیت ویژه مازندران و شهرستان آمل باید نگاه ویژه به آنها شود، تصریح کرد: باید در پایانه بین المللی برنج برای همه استان هایی که قابلیت کشت برنج دارند فضای مناسب برای فعالیت داخلی و صادرات مهیا شود با بدون واسطه تولیدات برنج کشاورزان مدیریت و حمایت شود.

حاجی پور با اشاره به دپوی برنج تولیدی کشاورزان در کارخانجات شالیکوبی، گفت: قیمت گذاری برنج باید با توجه به زحمت فراوان کشاورزان و میزان هزینه تولید ارقام مختلف برنج محاسبه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دپوی برنج کشاورزان در شالیکوبی ها/ برنج کاران منتظر معجزه برای خرید محصولات هستند

دپوی برنج کشاورزان در شالیکوبی ها/ برنج کاران منتظر معجزه برای خرید محصولات هستند