مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 17:502022-10-29اقتصادي

کسب درآمد میلیاردی گیلانیان از «شاه بج»


برداشت راتون از 58 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گیلان آغاز شده و پیش بینی می شود 50 هزار تن راتون به ارزش بیش از 2 هزار و 250 میلیارد تومان از شالیزارهای گیلان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده: راتون یک روش عملی برای افزایش تولید برنج در واحد سطح و در واحد زمان با توانایی تولید جدید بعد از برداشت محصول اصلی و اولیه است.

  استفاده از راتون نسبت به سایر کشت های دوم در برنج، آسان تر و کاربردی تر است و طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان سطح زیر کشت گیاه راتون برنج در سال های اخیر بالاترین سطح زیر کشت را به عنوان کشت دوم در مقایسه با سایر کشت های دوم نظیر شبدر، ترب و کلزا داشته است.

پتانسیل قابل توجـه ای بـرای افـزایش تولید محـصول برنج از طریق استحصال راتون در شـمال کـشور وجـود دارد کـه می بایـست بـا اسـتفاده از تحقیقات و مطالعات بیشتر، مدیریت بهینه برای تولیـد بیـشتر راتـون را مـشخص کرد.

امسال نیز راتون پروری و برداشت آن در استان گیلان در دستور کار مسؤولان جهاد کشاورزی و البته با استقبال کشاورزان روبرو شده و اکنون با گذشت مدت کوتاهی، زمان برداشت شاه برنج از اراضی تحت پرورش استان، آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب درآمد میلیاردی گیلانیان از «شاه بج»

کسب درآمد میلیاردی گیلانیان از «شاه بج»