مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 15:272022-10-29سياسي

اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟


اضطراب اجتماعی، که در گذشته فوبیای اجتماعی نامیده می ­شد، نوعی اختلال اضطراب است که فرد مبتلا به آن در موقعیت­ های اجتماعی روزمره دچار اضطراب و خودآگاهی شدید می­ شود.

علی درخشان، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به ­صورت شدید، مداوم و مزمن از این­که مورد نگاه و قضاوت دیگران قرار بگیرند و به ­خاطر رفتار خود تحقیر یا شرم­ زده شوند، می­ ترسند، ممکن است این ترس آن­قدر شدید باشد که کار، درس یا سایر فعالیت­ های فرد را مختل کند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به صورت شدید، مداوم و مزمن از این که مورد نگاه و قضاوت دیگران قرار بگیرند و به خاطر رفتار خود تحقیر یا شرم زده شوند، می ترسند و ممکن است این ترس آنقدر شدید باشد که کار، درس یا سایر فعالیت های فرد را مختل کند.

درخشان عنوان کرد: اغلب افراد مبتلا به اضطراب چند روز یا چند هفته قبل از شروع وضعیتی که از آن می ­ترسند دلشوره می گیرند و معمولاً دچار عزت نفس پایین و افسردگی می­ شوند.

این روانشناس با اشاره به این که در بعضی از موارد اختلال اضطراب اجتماعی تنها به یک موقعیت مانند ترس از سخنرانی در جمع محدود می شود یا ممکن است فرد تنها زمانی که کنار دیگران است دچار این علائم شود، تصریح کرد: اگر این اختلال درمان نشود پیامدهای جدی به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟

اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟