مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 10:552022-10-29دانش

انتشار مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر نیچر


عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری محققان مرکز ملی سلامت آمریکا موفق به چاپ مقاله ای در مجموعه مجلات معتبر نیچر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم علی قاضی زاده استادیار دانشکده مهندسی برق با همکاری محققان مرکز ملی سلامت آمریکا موفق به چاپ مقاله ای با عنوان؛ حافظه پاداش، تنبیه و تازگی بصورت توامان پاسخ نورون به اشیا را در قشر پیش پیشانی و در ساختار زیر قشری عقده های قاعده ای شکل می دهند در مجله معتبر نیچر شد.

در بخشی از این مقاله آمده است؛ غذای دلچسبی را قبلا خورده ایم، حیوانی قبلا ما را ترسانده است، در یک جمع بعضی را می شناسیم در حالیکه بعضی جدیدند، در طول زندگی ما با ده ها هزار شی یا موجود از این دست روبرو می شویم و مغز ما همه این تجربه ها را باید در حافظه ذخیره کند تا در تعاملات بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

در مطالعه ای جدید قاضی زاده با استفاده از نخستینیان نشان داده است که نورون های قشر پیش پیشانی مغز حافظه مربوط به سوابق مثبت و مثبت اشیا و یا تازگی آنها را ذخیره می کنند.

در مقابل ناحیه زیر قشری عقده های قاعده ای این اطلاعات را از بخش پیش پیشانی مغز دریافت، حافظه های مثبت و منفی مثل پاداش یا تهدید را تقویت کرده و سایر حافظه ها مانند تازگی را فیلتر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر نیچر

انتشار مقاله استاد دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر نیچر