مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 09:152022-10-29اجتماعي

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه های سیار با همکاری محیط زیست تالاب ها را پایش و مراقبت می کنند اما خوشبختانه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

- حسین صالحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ویروسی است که بیشتر در طیور وحشی، آزاد پرواز و پرندگان مهاجر دیده می شود که طی سالیان سال کانون های بیماری در سراسر کشور مشاهده شده و بستر اصلی آن ها پرندگان وحشی است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال 97 آخرین کانون این بیماری در مرغداری تخم گذار استان مشاهده شد، افزود: پرندگان وحشی با حضور در تالاب ها این ویروس را به پرندگان بومی انتقال می دهند.

وی ادامه داد: تنها راه تشخیص بیماری مرگ ناگهانی کل یا 50 درصد یک گله پرنده است.

چند توصیه به روستاییان  صالحی توضیح داد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین طیور و انسان است که توصیه می شود روستاییان آبشخور پرندگان و محل توزیع دانه پرندگان بومی خود را مشخص و محصور کنند تا از مجاورت و تماس با پرندگان وحشی در امان باشند، از رها کردن پرندگان خود در نزدیکی تالاب ها خودداری کنند و موارد مشکوک را با تیم های کشیک مناطق در میان بگذارند تا چرخه بیماری بسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است