مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 09:002022-10-29بين الملل

آیا سعودی ها به دنبال زمین زدن دموکرات های آمریکا هستند؟


با تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت آن هم در بحبوحه بحران سوختی غرب و از سوی دیگر برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره، کارشناسان به چرایی چنین تصمیمی از سوی ریاض به عنوان عضو تعیین کننده اوپک پلاس پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی اینترسپت در گزارشی به احتمال دخالت موجب افزایش قدرت این کشور در بازار نفت شد.

بایدن اکنون باید از بحران فعلی استفاده کرده و وابستگی آمریکا به ریاض را کاهش دهد و در تحریم های ایران و ونزوئلا بازنگری کند .

دخالت آشکار وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای که در اواسط ماه جاری منتشر شد، فاش کرد که آمریکا پیش از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت از ریاض خواسته بود تا این تصمیم را برای یک ماه به تعویق بیاندازد؛ این موضوع نشان می دهد که بایدن سعی داشته تا مانع تأثیرگذاری کاهش تولید نفت بر انتخابات میان دوره ای آمریکا شود و اعضای اوپک پلاس پس از انتخابات تصمیم خود را اتخاذ و عملی کنند تا نامزدهای حزب دموکرات از افزایش قیمت ها ضربه نبینند.

خالد الترعانی پژوهشگر روابط بین الملل و مسائل آمریکا در این باره به وبگاه عربی 21 گفت که کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس، در حقیقت یک دخالت آشکار و روشن در انتخابات با کمک جناح همسو با ترامپ در حزب جمهوری خواه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا سعودی ها به دنبال زمین زدن دموکرات های آمریکا هستند؟

آیا سعودی ها به دنبال زمین زدن دموکرات های آمریکا هستند؟