مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 08:452022-10-29سياسي

کشور با بحران کمبود آب مواجه است


یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تامین آب شرب استفاده حداکثری از حداقل منابع آبی موجود در سطح کشور در دستور کار قرار گیرد و از روش های علمی تر و موثرتر برای مواجهه با چالش کم آبی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، قاسم ساعدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت منابع آبی در سطح کشور با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیری به منظور مدیریت صحیح منابع آبی بیان کرد: همه کارشناسان و مردم اطلاع دارند که کشور در شرایط خشکسالی قرار دارد و از لحاظ ذخایر منابع آبی شرایط مناسبی نیست و در استان های مرکزی با نشست سفره های آب زیر زمینی و در استان های جنوبی با خشک شدن رودخانه ها و کم شدن ذخایر آب پشت سدها مواجه هستیم، در استان هایی مانند خراسان و سمنان نیز این شرایط حاکم است.

پایتخت در معرض تهدید کم آبی است این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: امروز پایتخت کشور در معرض تهدید کاهش شدید ذخایر آبی قرار گرفته است و استان های دیگر نیز کماکان با این چالش روبه رو هستند.

استان خوزستان دارای 9 سد است که وضعیت ذخایر آبی در پشت آنها نامناسب است.

در استان های مرکزی نیز وضعیت آب چاه ها و قنات ها چندان مناسب نیست.

وی ادامه داد: به طور کلی کشور با بحران کمبود آب مواجه است که انتظار داریم مدیران منابع آبی کشور این بحران را مدیریت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور با بحران کمبود آب مواجه است

کشور با بحران کمبود آب مواجه است