مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آبان 1401 ساعت 12:302022-10-28اقتصادي

معرفی 5 سایت جهت احداث مجتمع گلخانه ای در ایلام


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: به عات کمبود آب و گرایش کشاورزان و باغداران به سمت کشت گلخانه ای 5 سایت جهت احداث معرفی شده است.

- همایون مظاهری مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سنوات گذشته مطالعاتی در سطح استان صورت گرفت و حدود 20 هکتار از اراضی شمالی استان شناسایی و ایستگاه پمپاژ برای آنها تعریف شد.

  وی افزود: از این 20 هکتار حدود 60 تا 70 درصد برای توسعه باغات در نظر گرفته شده که در صورت راه اندازی ایستگاه های پمپاژ در باغات استان یک تحول اساسی ایجاد خواهد شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ایستگاه های پمپاژ از 10 تا 90 درصد است و اعتبارات این پروژه ها استانی در نظر گرفته شده که قطعا جوابگو نیست و باید در ردیف ملی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اقلیم آب و هوا در جهان و به تبع ایران و استان ایلام هم تغییر کرده و باید به سمت تغییر الگوی کشت حرکت کنیم و درختان و محصولات کم آب و مقام در برابر گرمای محیطی کاشت شوند.

  مظاهری اظهار داشت: با توجه به خشکسالی که رخ داده برای کاشت محصولات صیفی جات و سبزیجات باید بصورت گلخانه ای اقدام شود چرا که نیاز به آب کم، سطح فضای کم دارد و عملکرد برداشت محصول بالا خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 5 سایت جهت احداث مجتمع گلخانه ای در ایلام

معرفی 5 سایت جهت احداث مجتمع گلخانه ای در ایلام