مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آبان 1401 ساعت 09:052022-10-27اجتماعي

6 راس گوزن زرد ایرانی از مازندران به آذربایجان غربی منتقل شدند


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: به منظور پیشگیری از خطر انقراض گوزن زرد ایرانی 6 راس از این گونه جانوری را به صورت زنده گیری با رعایت اصول سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی با نظارت دامپزشکی مقیم 4 راس گوزن نر و 2 راس گوزن ماده طی فرایندی به پارک ملی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، عطاالله کاویان عصر امروز در انتقال 6 راس گوزن زرد ایرانی از زیستگاه دشت ناز به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار در سال 1343 تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در حیات وحش دشت ناز مازندران انجام شد؛ در این سال ها فرایند تکثیر و پرورش این گونه جانور صورت گرفت و به سایر استا ن ها منتقل شد.

کاویان با اشاره به اینکه زیستگاه حیات وحش دشت ناز مازندران در 55 هکتار ظرفیت زیستی 35 تا 40 راس گوزن زرد ایرانی را دارد، افزود: در حال حاضر 68 راس گوزن زرد در پناهگاه حیات وحش دشت ناز داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: به منظور پیشگیری از خطر انقراض گوزن زرد ایرانی 6 راس از این گونه جانوری را به صورت زنده گیری با رعایت اصول سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی با نظارت دامپزشکی مقیم 4 راس گوزن نر و 2 راس گوزن ماده طی فرایندی به پارک ملی دریاچه ارومیه منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 راس گوزن زرد ایرانی از مازندران به آذربایجان غربی منتقل شدند

6 راس گوزن زرد ایرانی از مازندران به آذربایجان غربی منتقل شدند