مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 22:202022-10-26اقتصادي

کاهش 15 درصدی برداشت زعفران در خراسان جنوبی


رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به 18 هزار و 152 هکتار زیر کشت زعفران در استان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری زراعی 30 تن زعفران برداشت شود که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش دارد.

- مهدی جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: تغییرات اقلیمی در استان طی چند سال اخیر باعث کاهش عملکرد برخی محصولات کشاورزی به ویژه زعفران شده است.

وی افزود: گرمای شدید هوا ناشی از تغییرات اقلیمی در فصل تابستان امسال باعث شد که پیاز زعفران دچار آسیب شود و گل زدایی اولیه اندام در زیر خاک به خوبی تشکیل نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین در سال آبی قبل کاهش بارندگی ها را در استان داشتیم که این خشکسالی های مستمر نیز بر کاهش برداشت زعفران تاثیرگذار است.

جعفری سطح زیر کشت زعفران در خراسان جنوبی را 18 هزار و 152 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح 30 تن زعفران برداشت شود که نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی رتبه نخست کیفیت زعفران در کشور و رتبه دوم تولید زعفران را بعد از خراسان رضوی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: اغلب زعفران کاران این استان خرده مالک هستند یا مزارعی در سطح کوچک دارند به همین دلیل محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی برداشت زعفران در خراسان جنوبی

کاهش 15 درصدی برداشت زعفران در خراسان جنوبی