مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 13:002022-10-26پزشكي

شایع ترین عامل بستری زنان در بیمارستان/ این بیماری از سرطان خطرناک تر است!


پوکی استخوان تمام استخوان های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، اما شکستگی بیشتر در مهره ها (ستون فقرات)، مچ دست و مفصل ران اتفاق می افتد.

- احمدی با اشاره به اینکه از 50 سالگی به بعد از هر سه زن یک نفر و از هر پنج مرد یک نفر در طول عمر باقیمانده خود دچار شکستگی می شوند، بیان داشت: برای زنان این خطر بیش از خطر سرطان پستان، تخمدان و رحم بوده و برای مردان نیز خطر این بیماری بیشتر از خطر سرطان پروستات است.

  وی با بیان اینکه ورزش به ساخته شدن استخوان در کودکان و نوجوانان و حفظ استخوان در بزرگسالان کمک می کند، توضیح داد: در هر سنی، بهترین نوع ورزش برای سلامت استخوان تمرینات تحمل وزن و تقویت عضلات است و می توان با انجام ورزش های وزنه برداری، استقامتی، دویدن و پریدن به سمت داشتن استخوان های قوی تر پیش رفت.

  شایع ترین عامل بستری زنان در بیمارستان پوکی استخوان است   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شایع ترین عامل بستری زنان در بیمارستان را پوکی استخوان دانست و گفت: خطر ایجاد شکستگی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و این شکستگی نه تنها به دلیل کاهش تراکم مواد معدنی موجود در استخوان است، بلکه به دلیل افزایش میزان زمین خوردن در افراد مسن نیز رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین عامل بستری زنان در بیمارستان/ این بیماری از سرطان خطرناک تر است!

شایع ترین عامل بستری زنان در بیمارستان/ این بیماری از سرطان خطرناک تر است!