مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 09:352022-10-26پزشكي

سازمان جهانی بهداشت، عفونت های قارچی را تهدیدی برای سلامت جهان اعلام کرد


سازمان جهانی بهداشت اولین فهرست از پاتوژن های قارچی که بزرگترین تهدیدات برای سلامت انسان را ایجاد می کنند، تهیه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت  اولین فهرست از پاتوژن های قارچی که بزرگترین تهدیدات برای سلامت انسان را ایجاد می کنند، تهیه کرده است.

این سازمان هشدار داده که برخی از گونه ها به طور فزاینده ای در برابر دارو مقاوم شده و گسترده تر می شوند.

سازمان ملل متحد که فهرست های مشابهی برای ویروس ها و باکتری ها دارد، گفت که عفونت های قارچی و افزایش مقاومت آن ها در برابر درمان خطری رو به رشد است.

با این حال، عدم تمرکز روی خطر ویروس ها به این معنی است که شکاف های بزرگی در دانش و همچنین کمبود نظارت، درمان و تشخیص وجود دارد.

سازمان جهانی بهداشت گفت: حتی برآورد مقیاس تهدید به دلیل فقدان داده ها سخت بود و ما خواستار تلاش بزرگ دولت ها و محققان برای تقویت واکنش ها نسبت به 19 قارچ موجود در لیست هستیم.

دکتر حنان بلخی، دستیار مدیرکل مقاومت ضد میکروبی این سازمان، گفت: عفونت های قارچی که از سایه همه گیری مقاومت ضد میکروبی باکتریایی بیرون می آیند، در حال رشد هستند و  هرچه بیشتر به درمان ها مقاوم شوند به یک نگرانی بهداشت عمومی در سراسر جهان تبدیل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان جهانی بهداشت، عفونت های قارچی را تهدیدی برای سلامت جهان اعلام کرد

سازمان جهانی بهداشت، عفونت های قارچی را تهدیدی برای سلامت جهان اعلام کرد