مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 09:352022-10-26اقتصادي

ضرر یک میلیون دلاری برای هر روز دموراژ کشتی ها در بندر امام


32 کشتی در لنگرگاه بندرامام خمینی(ره) منتظرپهلودهی و تخلیه هستند که هزینه روزانه جریمه تاخیر یا دموراژ آن ها حدود 1 میلیون دلار محاسبه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، محمد آقاجری بازرس کل استان خوزستان در حاشیه نشست بررسی تسهیل خروج کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: با شرایط پر شدن 90 درصدی انبارهای کالای اساسی در بندر امام مواجه هستیم، تجربه سال گذشته را داریم که برخی کالاها به دلیل ماندگای در انبار دچار خودسوزی شدند و زمانی که این اتفاق رخ دهد دیگر قابل استفاده نیست.

وی افزود: کالایی که بیش از دو تا سه ماه در انبار بماند دچار آفت و گاهی خودسوزی می شود، نمونه ای را داشتیم که محموله ذرت فاسد شد و زحمات و هزینه های زیادی را برای مرجوع کردن به خارج کشور به همراه داشت.

آقاجری بیان کرد: ماندگاری کالا در انبارهای بندر از هر لحاظ مناسب نیست و باید تصمیمی گرفته شود تا هرچه سریعتر از بندر خارج شود.

بازرس کل استان خوزستان با اشاره به 32 کشتی حامل کالا در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) گفت: حجم بالایی از شناورها در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) منتظر رفع مشکل اسنادی و پهلوگیری و تخلیه کالا هستند که مشکل اصلی تخصیص ارز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر یک میلیون دلاری برای هر روز دموراژ کشتی ها در بندر امام

ضرر یک میلیون دلاری برای هر روز دموراژ کشتی ها در بندر امام