مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 18:562022-10-25سياسي

موافقت مجمع با لایحه انتقال محکومان ایران و بلژیک


لایحه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت و به مصلحت شناخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، محمدباقر ذوالقدر در ابتدای اولین جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره نهم با استناد به آیین نامه داخلی مجمع گفت: در اولین جلسه کمیسیون ها در هر دوره، رییس و نایب رییس کمیسیون توسط اعضاء انتخاب و زمان برگزاری جلسات کمیسیون تعیین می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اهمیت و حجم کار و مسئولیت های کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع گفت: لوایح اختلافی مجلس و شورای نگهبان در خصوص تشخیص مصلحت که بسیار حساس و مهم است، نوعاً به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع می شوند همچنین در تنقیح و بازنگری در سیاست های کلی نظام که ماموریت اصلی مجمع تشخیص در دوره نهم تلقی می شود و کمیسیون حقوقی و قضایی علاوه بر آن که خود مستقیماً در دو سیاست کلی و به طور غیرمستقیم در دو سیاست کلی دیگر، مسئولیت دارد، درباره سایر سیاست ها نیز باید اظهار نظر حقوقی کند.

ذوالقدر افزود: در آیین نامه جدید هیئت عالی نظارت مجمع که بزودی در صحن نهایی خواهد شد، کمیسیون های مجمع در امر نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی مشارکت خواهند داشت و نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت مجمع با لایحه انتقال محکومان ایران و بلژیک

موافقت مجمع با لایحه انتقال محکومان ایران و بلژیک