مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 16:272022-10-25اجتماعي

کیفیت خواندن نماز آیات


از دقایقی پیش خورشید گرفتگی جزیی در بخش هایی از کشور رخ داد و مؤمنان باید در هنگام وقوع خورشید گرفتگی نماز آیات بخوانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس از دقایقی پیش خورشید گرفتگی جزیی در بخش هایی از کشور رخ داد و مؤمنان باید در هنگام وقوع خورشید گرفتگی نماز آیات بخوانند.

نماز آیات دو رکعت است که هر رکعت آن پنج رکوع و دو سجده دارد و به چند صورت می توان آن را به جا آورد که در ادامه تقدیم می شود.

شیوه اول خواندن نماز آیات در هر رکعت، پنج بار حمد و سوره خوانده می شود، به این صورت که بعد از نیت و تکبیره الاحرام، یک حمد و سوره کامل می خواند و به رکوع می رود، سپس سر از رکوع برداشته، دوباره حمد و سوره را می خواند و به رکوع دوم می رود و باز سر از رکوع برمی دارد و به همین شکل ادامه می دهد تا پنج رکوع انجام شود، سپس به سجده می رود و پس از انجام دو سجده، رکعت دوم را مانند رکعت اول به جا می آورد و پس از انجام دو سجده تشهد را خوانده و سلام می دهد.

شیوه دوم خواندن نماز آیات در هر رکعت فقط یک حمد و سوره خوانده می شود، به این صورت که سوره را پنج قسمت کرده و بعد از نیت و تکبیره الاحرام، حمد و یک قسمت از سوره را (چه یک آیه باشد یا کمتر و یا بیشتر) می خواند و به رکوع می رود و بعد از رکوع بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوم سوره و سپس رکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت خواندن نماز آیات

کیفیت خواندن نماز آیات