مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 14:552022-10-25پزشكي

هشدار مدیرکل دامپزشکی کرمان در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان درباره احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمان هشدار داد و بر تشدید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، حسین رشیدی، مدیرکل دامپزشکی کرمان امروز با اشاره به احتمال بروز و شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان اظهار کرد: رعایت حداکثری شرایط بهداشتی و قرنطینه ای با توجه به فصل زمستان و مهاجرت پرندگان وحشی برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ضروری است.

وی افزود: از جمله این تدابیر رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه ای است که خطرات شیوع و انتشار بیماری را کاهش می دهد و موثر ترین راه در پیشگیری از بروز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان درمرغداری ها است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: 3 محور اساسی در کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های طیور، رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای در خصوص کنترل عبور و مرور به محل پرورش طیور، اجرای قوانین بهداشتی از سوی کارگران و پرورش دهندگان واحد های پرورش طیور و حفظ بهداشت اماکن پرورش طیور و محوطه مرتبط با آن است.

وی با تاکید بر آموزش مستمر کارگران و پروش دهندگان طیور، افزود: لازم است آموزش های اصول امنیت زیستی و رعایت نکات بهداشتی به کارگران و پروش دهندگان طیور صورت پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مدیرکل دامپزشکی کرمان در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

هشدار مدیرکل دامپزشکی کرمان در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان