مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 11:172022-10-25اقتصادي

بیش از 90 درصد مزارع پیاز قزوین به شیوه نوین آبیاری می شود


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از 90 درصد مزارع پیاز استان به روش سامانه های نوین آبیاری می شود که به بالا بردن بهره وری این محصول کمک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حسن جلیلوند اظهار کرد: بیش از 90 درصد مزارع پیاز این استان به روش سامانه های نوین آبیاری می شود که به بالا بردن بهره وری این محصول کمک کرده است، با توجه به تنش های آبی و برای صرفه جویی در مصرف و با هدف افزایش بهره وری تولید تقریبا تمامی مزارع پیاز استان قزوین به شیوه نوین آبیاری می شوند.

وی اضافه کرد: در همین مقیاس بیشتر مزارع پیاز استان قزوین به روش نشایی کشت می شوند که همین موضوع به بالا بردن عملکرد تولید در واحد سطح تا 46 تن در هکتار منجر شده است.

جلیلوند با بیان اینکه میزان در سال جاری بیش از 10 هزار تن پیاز در استان قزوین برداشت شد، گفت: برای برداشت این میزان محصول بیش از 200 هکتار از مزارع استان به زیر کشت پیاز رفته است.

به گفته این مسئول، رقم پیاز کشت شده در استان قزوین از نوع زرگان بوده و 15 هکتار نیز برای تولید بذر محصول پیاز در راستای عملیات نشایی در استان به زیر کشت رفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهرستان قزوین با 145 هکتار سطح زیر کشت پیاز به عنوان قطب تولید این محصول در استان شناخته می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 90 درصد مزارع پیاز قزوین به شیوه نوین آبیاری می شود

بیش از 90 درصد مزارع پیاز قزوین به شیوه نوین آبیاری می شود