مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 10:072022-10-25اجتماعي

شرکت دانش بنیانی که در مسیر احیای باغات کشور تحول آفرینی کرده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، بیوتکنولوژی گیاهی، شاخه ای از بیوتکنولوژی در بخش گیاهان است که زیرشاخه ای به نام کشت بافت گیاهی دارد.

کشت بافت گیاهی در اصل جدا کردن بافتی از یک قسمت گیاه و پرورش آن در محیط استریل و عاری از هر گونه آلودگی همراه با مواد غذایی و نور لازم برای رشد اطلاق می شود.

با بهروز کمالی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پردیس استان قزوین به عنوان مرکز تولید برترین ارقام نهال اصلاح شده و کشت بافتی با 12 سال سابقه فعالیت گفت وگویی انجام دادیم که از نظر می گذرد.

چه سالی وارد فعالیت در زمینه کشت بافت گیاهی شدید؟ از سال 89 جزو اولین شرکت های کشور بودیم که وارد این کار شدیم و فعالیت خود را آغاز کردیم و در حال حاضر هشت نفر در آزمایشگاه و 10 نفر در گلخانه مشغول به فعالیت هستند.

در زمینه کشت بافت گیاهی می توانیم بگوییم که از یک سلول یا بخش گیاهی آن را تکثیر می دهیم و هزاران و میلیون ها گیاه دقیقا همانند گیاه اولیه شبیه سازی می کنیم که در این زمینه تمام پروتکل های تولید را خود شرکت به دست آورده است.

چرا شیوه کشت بافتی را برای تکثیر گیاهان و درختان انتخاب کردید؟ تکثیر برخی از گیاهان از روش های بذر یا قلمه سخت یا غیرممکن است و برخی گیاهان هم در معرض انقراض قرار دارند و چند نمونه از آن گیاه بیشتر نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت دانش بنیانی که در مسیر احیای باغات کشور تحول آفرینی کرده است

شرکت دانش بنیانی که در مسیر احیای باغات کشور تحول آفرینی کرده است