مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 14:572022-10-24پزشكي

‎موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است


علی رضا حیدری، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از حیث بهداشتی و اقتصادی حائز اهمیت است.

وی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را از بیماری های مشترک بین انسان و طیور عنوان کرد و افزود: در سنوات گذشته براساس گزارشات بهداشت جهانی از سال 2003 تا 2015 حدود 800 نفر به این بیماری مبتلا می شوند که بیش از 400 نفر از آن ها فوت می کنند، یعنی کشندگی این بیماری بالای 50 درصد است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: این تحت تیپ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان زمانی که با ویروس های فصلی آنفلوانزا ترکیب شود و سرعت انتشار را از آن ها بگیرد و قدرت کشندگی خود را در آن ادغام کند ویروس جدید نوپدید می شود که برای بشریت بسیار خطرناک شود.

وی گفت: حدود یک میلیارد و 600 میلیون قطعه پرونده در کشور پرورش داده می شود که از آن ها یک میلیون و 200 هزار تُن گوشت مرغ و بیش از 980 تُن تخم مرغ تولید می شود که اگر صنعت طیور به این بیماری درگیر شود ضرر اقتصادی بالایی به کشور وارد می کند.

حیدری خاطرنشان کرد: برای کشورهای که درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شوند محدودیت های تجاری و اقتصادیایجاد می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‎موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است

‎موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است