مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 13:322022-10-24سياسي

چرا بیمه همگانی سلامت اهمیت دارد؟


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: پوشش همگانی بیمه سلامت از این جهت اهمیت دارد که نظام های سلامت جهان باید برنامه خود را به شکلی سازماندهی کنند که خدمات ضروری سلامت را با کیفیت مناسب و با بیشترین پوشش بیمه ای برای بخش بزرگی از جمعیت یا همه جمعیت کشور فراهم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایران پزشک، سیدمهدی میرشاه ولد ضمن تبریک هفته بیمه سلامت به بیمه شدگان این سازمان، درباره اهمیت بیمه همگانی سلامت افزود: این حفاظت مالی در کنار پوشش جمعیت و خدمات، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت را تضمین خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: برقراری بیمه همگانی سلامت یکی از آرزو های قدیمی نظام سلامت بوده و در طول سال های گذشته افراد مختلف جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اما همچنان بین 7 تا 8 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نداشتند که در سال جاری بیش از 6 میلیون نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، افرادی که در دهک اول تا سوم هستند و هیچ گونه بیمه درمانی ندارند، به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می گیرند و حق بیمه آن ها توسط دولت پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بیمه همگانی سلامت اهمیت دارد؟

چرا بیمه همگانی سلامت اهمیت دارد؟