مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 12:172022-10-24بين الملل

«عبرت ‎های اندلس» درسی برای حفظ درخت تناور ایران اسلامی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو، اندلس یا همان سرزمین شبه جزیره ‎ای که اسپانیا و پرتغال را شامل می ‎شد و مسیر ارتباطی اروپا به قاره غنی و ثروتمند آفریقاست، - عبرت ‎های اندلس درسی برای حفظ درخت تناور ایران اسلامی هر چند کتاب عبرت ‎های اندلس می ‎تواند تاریخچه غم ‎انگیز شکست مسلمانان در غرب اروپا باشد، اما به همان اندازه درس ‎هایی برای حفظ جامعه مقتدری دارد که می ‎خواهد شکوه خود در علم و مدنیت را حفظ کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو، اندلس یا همان سرزمین شبه جزیره ‎ای که اسپانیا و پرتغال را شامل می ‎شد و مسیر ارتباطی اروپا به قاره غنی و ثروتمند آفریقاست، زمین حاصل ‎خیزی است که همواره به دور از بسیاری از حواشی جنگ و.

محل بروز و ظهور تمدن ‎های بزرگی بوده ‎است.

  این سرزمین حاصل ‎خیز تمدنی چه در زمان قرون وسطی که رومیان ستمگر بر آن حکم می ‎راندند که نشانه ‎هایی از آبادانی و نشاط بر شهرهای آن حاکم بود چه پس از ورود اسلام که موجب نوعی شکوفایی عجیب در آن شد که قابل قیاس با گذشته خود نبود همواره با فراز و فرودهای مختلف رو به رو بوده و هست.

در کتاب عبرت ‎های اندلس اما نگاه متقاوت نویسنده (سعید طالبی ‎نیا) به علل شکست و عقب نشینی تمدن با شکوه اسلامی رخنه کرده در آن سرزمین را می ‎بینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عبرت ‎های اندلس» درسی برای حفظ درخت تناور ایران اسلامی

«عبرت ‎های اندلس» درسی برای حفظ درخت تناور ایران اسلامی