مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 11:522022-10-24پزشكي

واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر، بزنیم؟ نزنیم؟


حسین بیگلری دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص بیماری آنفولانزا شایع حال حاضر، اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا با ایجاد عوامل تنفسی سرفه، عوامل گوارشی، ضعف و بی حالی، تب بالا، سردرد و کوفتگی بدن همراه است که تمامی اعضای بودیم و امسال در سایه واکسیناسیون و ایمنی نسبی ایجاد شده در جامعه، ویروس آنفلوآنزا بعد از چند سال خاموشی، ظاهر شد.

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا امسال قدری زودتر شروع به فعالیت کرد و عامل انتقال آن از طریق قطرات تنفسی و سرفه است.

*استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنفلوآنزا، ممنوع وی در خصوص نیاز به مصرف آنتی بیوتیک برای این نوع از بیماری آنفلوآنزا، متذکر شد: به هیچ وجه نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و کورتون، پنی سیلین، آموکسی سیلین و دگزامتازون نیست چون عامل آن ویروسی است.

بیگلری دوره نهفتگی این بیماری را خیلی کوتاه عنوان کرد و گفت: از زمانی که ویروس از بدن یک فرد به بدن فرد دیگر وارد می شود یک تا سه روز طول می کشد تا فرد مبتلا شود.

وی در توضیح دوره بیماری، اضافه کرد: دوره بیماری بسته به استراحت، سیستم ایمنی میزبان و تعداد ویروس ایجاد شده در بدن در افراد متفاوت است، معمولا از هفت تا 14 روز طول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر، بزنیم؟ نزنیم؟

واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر، بزنیم؟ نزنیم؟