مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 11:072022-10-24اقتصادي

بازار سیاه خرید و فروش فیلترشکن


با افزایش فیلترینگ به ویژه پس از فیلترینگ تلگرام و اخیراً نیز اینستاگرام، خریدوفروش فیلترشکن ها به یک کسب وکار پررونق تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، البته در سال های اخیر صحبت هایی درباره گروه های ذی نفع خریدوفروش فیلترشکن ها در محافل عمومی و فضای مجازی طرح می ‍شود که به صورت رسمی تایید نشده است.

به عقیده صدیقه ببران، استاد ارتباطات، فیلترینگ واتس آپ و اینستاگرام علاوه بر ضرر عظیم به کسب وکارها، مردم را به قانون گریزی سوق می دهد.

بررسی ها نشان می دهد گسترش فیلترینگ، باعث رونق فروش فیلترشکن در کشور شده و به نوعی که گفته می شود گردش مالی آن در سال بیش از 600 میلیارد تومان است.

این عددی است که سپیده حبیبی، عضو انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی حدود یک سال پیش به ایرنا اعلام کرده بود که گردش مالی فروش(vpn) وی پی ان در ایران ماهانه 50 میلیارد تومان و سالانه 600 میلیارد تومان است.

از سوی دیگر طبق گزارش تجارت الکترونیک سال گذشته، 3 میلیارد و 60 میلیون تراکنش به ارزش کلی 1237 هزار میلیارد تومان سهم کسب و کارهای اینترنتی دارای اینماد بوده است که با اختلال در اینترنت فیلترینگ شبکه های اجتماعی، ارزشی معادل یک سوم کل بودجه دولت و شرکت های دولتی، در خطر جدی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سیاه خرید و فروش فیلترشکن

بازار سیاه خرید و فروش فیلترشکن